måndag 24 oktober 2011

Förtydligat

Ok, jag känner att jag måste förtydliga mig lite.. Vi har tre hus, jag och Paul - tre på pappret iallafall. Med ögonen så ser det ut som vi har två hus.

Vi äger två hus som vi hyr ut. Det är en byggnad med två lägenheter/hus, en på varje sida. Ett tvillinghus helt enkelt. Dom har vi ägt sen december förra året. Vi har haft hyresgäster sedan vi köpte dem. Så cashflow har vi. Dock har vi lagt mesta delen av inkomsterna på att rusta upp dem... Det hoppas vi ska betala sig i slutändan ändå. Planen är att äga dem några år till... Sen får vi se hur vi gör.

I september i år så köpte vi vårat första EGNA hus. En liten villa med tre sovrum - precis lagom för oss. Och det är inte klart på långa vägar. Många kartonger står fortfarande utspritt lite här och där. Och två rum står nästan helt tomma då vi knappt har några möbler: Det ena har jag ockuperat som garderob och det andra (oops) har jag också ockuperat som mitt lilla sy/pyssla/måla/glo... rum. Paul har dock fått garaget och lilla bodan, så det går ingen nöd på honom.

Jag längtar dock efter ett köksbord med sliten look, en ny TVbänk för jag absolut AVSKYR den vi har nu, vill slå ut väggen mellan köket och matsalen för den väggen passar inte där i mitt huvud. Sen vill jag go wild med färger. Vill måla väggar och få upp lite tavlor... och så lite lampor vore ju inte helt fel heller... oj oj oj :) Det är tur att vi gillar att fixa och pyssla.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar