tisdag 4 oktober 2011

Missing

Har blivit upplyst om att det är Kanelbullens dag idag... Jaha.. Vart hittar man mammas hembakta kanelbullar i USA då? Till och med på IKEA har de amerikaniserat bullarna med en hel hög glasyr påkletat istället för pärlsockret. Alldeles för kladdigt!

Älskade (läs: älskar fortfarande men det händer inte så ofta nuförtiden) när man kom hem från skolan och det luktade nybakta bullar som mamma hade bakat. Vi fick bara ta två med ett stort glas mjölk. Alltså, vi fick bara ta två... dessvärre tror jag att vi smugglade ner mer än dubbelt så många. Det går liksom inte att motstå mammas bullar!

Tror jag måste ge mig på ett försök att baka bullar!



2 kommentarer:

  1. Ja, baka! Har inget minne av att min mamma bakade det någonsin. Jag bakade två plåtar i söndags. Yum. USA har bara äckel-buns.

    SvaraRadera
  2. håller med!! Ska försöka få in lite bullbak någon gång här framöver.

    SvaraRadera