tisdag 24 mars 2009

Behöver hjälp

Jag har kommit på något jättebra;
-Ju mer jag ogillar detta 8-16,17,18,19,20-jobb desto mer jobbar jag på att få fart på mitt eget företag. Så mer skit på jobbet tack! (Måste se positivt - det blir så mycket roligare då!!!)

Jag resonerar såhär med att starta eget i ett land som är nära depression:
- Jag kan ju bara gå uppåt från vart jag är nu, oavsett ekonomiskt tillstånd
- Är så peppad att inte någon eller något kan stoppa mig just nu... lågkonjuktur, väderlek, rådjur, dusch utan varmvatten, skärsår från papper, en dålig-hår-dag, finnar, mensvärk, pollenallergi, tråkiga nyheter, omatchande strumpor, folk utan taktkänsla, en trasig nagel, måndagar, väckarklockasignal - Ta er i....!!! Jag skiter fullständigt i det just nu, ju fler hinder jag måste klättra över desto bättre! Känner mig nästan som tanten i filmen: Stekta gröna tomater när hon kör på de unga tjejernas bil, typ fem ggr!!!
- Har glömt bort mina andra resoneomang... men det spelar ingen roll, för jag kan övervinna allt just nu!

Men jag behöver hjälp... hjälp med att komma på bra ord/namn för min websida. Det måste vara något som är lätt att komma ihåg, alla kan stava till, inte för långt, och lite tufft.
Företaget heter: Mathis International - men det är lite långt och kan vara lite jobbigt att stava till... Så förslag förväntar jag mig nu från iallafall de närmast sörjande...

Måste tillbaka till dimman på jobbet nu...

2 kommentarer:

  1. hallå tjejen, jäklar vilken sprutt det verkar ha blivit på dig! you go girl!! jag ska fundera på namn, har ju ungefär samma problem.. vad ska mitt företag heta? saknar dig massor, dags för en skype-dejt snart?? puss

    SvaraRadera
  2. Hmmm!? varför inte något amerikansk svensk version typ? :-S får fundera.. Kram Mamma

    SvaraRadera