torsdag 12 mars 2009

Som flugor på vindrutan

Är det inte det mest irriterande som finns när man ska ut och köra - dessa jäkla flugor som tror att dom har hittat paradiset och 'splasch' sen sitter dom där och stirrar på en... sikten blir bara suddigare och suddigare då fler och fler flugor går med i paradis-gänget.

Igår fick jag dock uppleva en annan typ av fluga - men lika övertygad om att bilens strålkastare var vägen till paradiset som vilken annan fluga som helst. Denna var dock lite större och jag tror faktiskt att han överlevde 'splasch'-momentet... Historierna skiljer sig här: Rådjuret tycker att jag körde på honom, jag tycker att han sprang in i mig!

Jag såg honom komma från vänster och jag är helt övertygad om att han såg mig komma från ett ganska långt avstånd... men lika mycket som jag ville bromsa så ville han till paradiset... 'splasch' sa det ju inte direkt - snarare 'donk' 'klonk' 'skrammel' 'skrammel' Kändes som om rådjuret skulle ligga på marken men efter att jag hade parkerat lite försiktigt vid vägkanten så fanns det inte några spår av honom... förutom pälsstråna på bilen såklart.

Vill ni höra turen i oturen i allt detta... jag körde Pauls Oldsmobil årsmodel 1988 och inte min Volvo!!! Kör aldrig hans bil, men av någon anledning så gjorde jag det igårkväll... Så nu får han köra en gammal och TRASIG bil... stackarn.

4 kommentarer:

  1. Ganska imponerande ändå att du han avgöra könet på rådjuret innan kollisionen ;)

    // Gustaf

    SvaraRadera
  2. Been there, done that..
    Hårstrån på bilen och ett försvunnet rådjur.
    Skönt att det gick bra iaf..

    SvaraRadera
  3. Senaste kommentaren från sis by the way.. Kram!

    SvaraRadera
  4. Könet var för historens skull... att du ska vara så jäkla smart då! ;p

    SvaraRadera