måndag 2 mars 2009

sjuk på riktigt

Hela söndagen var jag sjuk. Vaknade kl 3 på morgonen av att mina höfter (av alla ställen) gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Efter några timmars skruvandes i sängen gick jag och lade mig på soffan istället, tänkte att Paul kanske skulle få lite sömn, behöver ju inte hålla oss båda två vakna. Hela söndagen låg jag nerbäddad i en av sofforna medan jag försökte anpassa mig efter mina svettattackar och frysattacker. Värken var kvar i höfterna och ryggen och huvdet hängde med värkfesten hela dagen. Jag käkade värktabletter hela dagen... och de gjorde ju att jag kunde somna några minuter här och där, men inte mer än så.

Måndagar är ju en ganska viktig dag på jobbet och ofta en dag då man "måste" vara på jobbet... så mina tankar var ju såklart att vara på jobbet iallafall under de viktiga mötena. När jag först vaknade var jag ganska chockad över hur bra jag mådde! Jag satte mig upp i sängen - och lade mig sen ner igen... jag var inte så frisk. Medan Paul var ute och värmde upp bilen och skrapade bort all snö som hade kommit under natten gjorde jag varm choklad... idag var det halsen som spökade! Av alla dagar så är ju sjuk idag - underbart snöväder ute och ligger och försöker fördriva tiden utan att anstränga mig för mycket. Har nog en energinivå som ett salladsblad. Har ätit några torkade fruktbitar idag, och så chokladen i morse. Jag åkte aldrig in till jobbet, hade nog inte varit så uppskattat. Inte ens kollat mailen, kanske inte heller är så uppskattat, men detta är första gången jag sitter upp i längre än fem minuter idag...

Hoppas verkligen att jag ska var frisk på riktigt imorron.

1 kommentar:

  1. Hej jag hoppas att du snart är på bättringsväg
    du får väl dra ner på tempot tills kraftern kommer tillbaka av vad jag förstår har det varit högt en längre tid.
    Ha det bra kramar från / Morfar o Mormor

    SvaraRadera