onsdag 18 mars 2009

Por favor...

Det blev inga byxor idag heller... trodde att jag skulle få en lite lugnare dag - inte alls! Hade kunnat varit kvar på jobbet just nu, men vid sju bestämmde jag mig för att åka hem. Ni förstår idag så fick jag en 20 sidors lång PowerPoint som chefen vill att jag ska översätta till engelska - från spanska!!!

Med tanke på att jag kan säga:
"Hej, hur mår du", "En stor öl, tack" och lite små ord här och där på spanska så gick det lite trögt när jag skulle översätta finansiella mål. Med mycket hjälp av både internet och kompanjoner så är det nu på engelska... men är osäker på om formuleringen är så himla bra... det blir sådär svengelska som det blir när jag översätter rakt av - man vet precis vad det betyder, men kan absolut inte få till den rätta formuleringen. Självklart var ju detta då också konfidentiella uppgifter, så det var ju inte så många jag kunde fråga.

Usch! Är inte helt nöjd med min ny-placering just nu, känns som om jag inte riktigt hänger med i svängarna... men det kommer väl. Man ska nog inte kunna allt på en gång om jag tänker efter. Men det är svårt att vara snäll när det handlar om självkritik.

Nu är det snart sängdax i en helt underbar säng! Vi svenskar har mycket att vara stolta över:
IKEA (absolut en favorit när man bor borta)
Tempur (så jädrans underbart)
Electrolux (har aldrig haft lyxen att äga något än dock)
Volvo (Ja vad kan jag säga - svensk ända in i själen!)
ABB (pratas mycket om ABB på jobbet... tydligen så shoppar vi en hel del från dem)
Anna's (Ja, nu snackar vi pepparkakor)
Och nu tog det slut... kommer inte på något, men jag vet ju att det finns massor mera, kommer säkert skämmas när jag vaknar mitt i natten och tänker "men vad sjutton kom jag inte ihåg dom för"?!

Jaja.. nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar