fredag 27 mars 2009

Och så kom smällen...

Jag snackade ju om hinder och var ganska kaxig "Bring it On" liksom... för inte så länge sen...

Paul och jag har kikat runt lite på hus för det börjar bli vansinnigt trångt i våran lägenhet nu. Jag behöver ett helt rum till mina intressen, ja kanske till och med två. Ett kontor och ett pysselrum hade varit perfekt. Paul vill ha en verkstad så han kan jobba med både det ena och det andra... än så länge får han jobba med andras personers hus, stackarn. Det kliar nog ganska mycket i hans fingrar.

... Men igår fick vi reda på att JAG inte räknas när vi ska ansöka om lån... jag måste ha jobbat här i 2 år och ha en kredithistoria lika länge... Jag har nu jobbat i ca 6 månader och har 0 dagars kredithistoria i och med att jag inte handlar på kreditkort... Har ansökt om kreditkort, men i och med att jag inte har en kredithistoria så är det ganska svårt att få dessa jäkla plast kort! Och de man kan få har en ränta på 17% och det är ju vansinnigt! Vem fasen vill ha dom??

Med min lön HADE vi fått ett lån på $400,000 vilket hade kunnat ge oss ett någorlunda hus här i trakterna... men på bara Pauls lön blev det inte ens en insatslägenhet (mest på grund av att allt kostar massor här)... VAD FASEN - they really brought it on!

Så nu gäller det att samla ihop $200,000 på ett år... hummm... jag vet att det kan gå, men det är ju inte direkt det lättaste att göra och jag får nog speeda upp min taktik lite. Jag har redan kommit på att TVn är helt och hållet ONÖDIG så tiden jag brukade spendera framför TVn sitter jag nu och läser och undervisar mig själv så att jag kan bli så bra som möjligt! Så fråga mig inte om några nyheter, finanskrisen, höga bonusar, Obama, eller annat tråkigt - det har jag ingen koll på längre. Nu fokuserar jag ENDAST på bra saker!

Imorron är det hälsomässa och då ska det jobbas så det sprutar om mig. Sen blir det att ta tag i mina mål och försöka få in lite mer tid varje dag.

Puss på er... och vet ni - nu är det fredag igen, ljuva fredag... eller det blir ljuva fredag när jag kan gå för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar