lördag 28 februari 2009

Tankar om dagens Melodifestivalbidrag

Ok.. vi börjar från början...

Agnes - Ingen aning det hackade som bara den... vilket verkar vara tradition för låt nummer ett. Men det verkade som hon ville få till en riktig discodänga - och discokulan stod hon ju för själv!

Star Pilots - Män i Uniform, behöver jag säga något mer?!? Nää.. men jag gillade den! Hade dock svårt att peka ut vilka de andra tre medlemmarna var... men men.

Susanne - Fin text, fin sminkning, fin dam (nu var jag snäll)

Anna & Maria - Var orolig att Marias tuttar skulle hoppa ut så fort hon rörde på sig... låten var en sån där typisk Radio Rix och Mix Megapol låt - lite blaha med andra ord.

Thorleifs - Hade jag gärna buggat till... men det är ju ingen här som kan det - Morfar efterlyses! Annars var det ganska jobbigt att sitta och lyssna på hela låten.

Sarah - Det varkar som om de inte hade tillräckligt mycket i budgeten då brorsan fick göra koreografin... tycker hon kunde ha varit utan flaxande armar i bakgrunden om det krisade sig så mycket.

Next 3 - Skönt gung efter ett tag. Gillade den inte de första 30 sekunderna men sen blev den lite skön liksom; hip hop möter salsa - kan bli en rolig koreografi till någon uppvärmning eller workshop.

Malena - Jag tror att jag tycker att opera ska stanna på operan. Men ganska häftigt att hon kunde låta som två helt olika människor i samma låt: en i verserna och en i refrängen.

Min favorit var nog Star Pilots tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar