måndag 15 juni 2009

Bonus också förvirrad

I fredags väntade jag min bonus i brevlådan...

...den kom aldrig.
Så automatiskt tänkte jag att de kanske hade ångrat sig - att jag inte skulle få någon bonus.

Men idag fick jag reda på att de hade betalat ut MIN bonus till någon annan... av misstag såklart, men ändå. Sen fick jag till svar att de skulle återkomma när det hade fixat till det. Vadå återkomma när det hade fixat till det?! FIXA till det och BETALA UT - enklare än så kan det ju inte bli.

Men nu är vi verkligen tillbaka till ruta ett när det kommer till vart jag ska jobba någonstans från och med nästa vecka... Ja det är tydligen inte bara jag. Alla administrativa damer är ute på hal is... vi har ingen aning om vem vi ska jobba för och inte heller när vi börjar. Inte för att vi är på väg att få sparken, men vi vet bara inte till vilken avdelning vi ska tillhöra, eller när vi ska börja. Och ingen annan verkar veta det heller... Det är precis som om de väntar på någon snilleblixt som ska komma från någon annanstans än dem själva.
HALLÅ!!! TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN KANSKE?!?!

Nu ska jag snart gå hem. Har bokat in sista klänningsprovningen nu på fredag och nästa tisdag, så jag har några dagar att fixa till det på. Men jag vill ju inte sitta in i det sista. Och dessutom är månadsrapporten på tapeten nu på onsdag - så det blir en LÅNG dag imorgon, om jag nu inte tar helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar