onsdag 3 juni 2009

Jag är inte "Normal"

Idag vet det sjutton vad jag ska säga, men tänk att det nu bara är 24 dagar kvar!!

Har fått 3 - JA och 2 - NEJ till festen än så länge... hoppas inte att det fortsätter i 60/40 andan... men det får tiden utvisa antar jag. Hittade två jättebra klänningar som jag funderade på att ha på mig... tills jag provade dem, de täckte inte rumpan om jag lyfte lite på armarna - och det går ju inte! Att alla ska vara så jäkla korta i detta landet. Korta eller stora som hus det vill säga...

Det finns kläder för:
Petite - nätta, korta, och smala kvinnor
Normal - damer runt 160-165 cm långa med "normala" kroppsformer
Woman - damer runt 160-165 cm långa med ungefär samma bredd
Big and Tall - 180 cm långa med ungefär samma bredd

Vad hände med min kategori??? - Lite längre än "Normal"??!?!
Jag får verkligen gräva efter byxor med "long" på klisterlappen... på något sätt är de med "long" på klisterlappen alltid storlek 0-4 (xxs-xs). Verkar som de tror att alla världens fotomodeller ska komma förbi och shoppa hos dem... icke! Tillbaka till verkligeheten kära amerikanare!

Jag får helt enkelt söka vidare efter min fest-outfit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar