fredag 19 juni 2009

Förhoppningsvis ett bra slut på en seg morgon

Jamen titta, de kan faktiskt rätta till fel... Idag fick jag min bonus check... ja check, handskriven sådan. Ni förstår här kör man med checkar fortfarande. De används nästan lika frekvent som kontokorten... För mig är det är stort hopp tillbaka till den tiden när jag var liten och det bästa jag visste var att åka och handla med mormor... mormor hade checkar kommer jag ihåg, men det är det enda minne jag har av checkar i Sverige. Sverige är ett väldigt teknologiskt utvecklat land måste jag säga.

Har bokat en massage till ikväll och har precis avklarat alla papper som ska fyllas i innan man ens får komma in och träffa någon. Sjukdomshistoria, kontakuppgifter, krämper och besvär ska in i alla pärmar - för inte är det datorsupport här inte. Papper efter papper som samlas i en personlig mapp i någon låda i bokstavsordning... Jo, nog är dom lite efter måste jag säga...

Hade ju helst tagit en massage av Anna - men hon firar midsommar och är ju dessutom på andra sidan atlanten, men jag kommer allt ihåg att jag skulle kunna få en när jag kommer hem. Nog för att jag glömmer saker lite då och då... men inte en SÅN sak! Ser fram emot det VÄLDIGT mycket!!

Annars sitter jag på min kontorsstol som vilken annan dag som helt. Fast jag vet ju att det är fredag och jag kan sluta kl tre, samt att det är en vecka tills jag är på väg hem till Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar