lördag 13 juni 2009

Konstigt väder

Igår efter jobbet när jag klev ut från jobbet kändes det som jag klev ur ett flygplan sådär på solsemestern när man får ta trappan ner och sen in i en buss osv. Det var över 30 grader varmt ute och det kändes som jag andades in jetavgaser... nästan olidligt.

Idag var det ungefär lika varmt. Jag åkte iväg på marknad för att kolla om det fanns något spännande.. Blev otroligt besviken när det stod folk som absolut inte kunde prata engelska och sålde märkeskopior av handväskor, solglasögon och kläder omvartannat. Ibland kom det upp en och annan blomförsäljare. Ett stånd som hoppade ut var dock en man och en kvinna som sålde havregryn, florsocker och kaffe i påsar. Det kändes sådär ekologiskt nästan, men på något sätt kunde jag inte skaka av känslan av att det faktiskt bara var sånt de hade köpt i affärn och lagt det i en ny påse med handgjorda klisterlappar och ett påslag av ca 50%. Anledningen att jag fick den känslan var för att kvinnan sa till mannen när jag kom närmare "nu har vi nog någon".. vad fasen betyder det?! "Henne ska vi nog kunna lura, eller vadå??!??!!!

Jag var genomsvett efter 30 minuter och helt klart uttråkad, så jag åkte hem. Sen jag kom hem har åskan härjat utanför ett bra tag... så idag behöver jag absolut inte vatta mina blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar