måndag 15 juni 2009

Förvirrat! (Varning!)

Nu har jag skrivit om första meningen tre gånger! Jag vet inte vart jag ska börja och inte heller var jag ska sluta. Så detta kommer att bli ett förvirrat inlägg. (Se detta som en varning för fortsatt läsande).

Jag tror jag har PMS idag. Var trött som vanligt en måndagsmorgon. Låg i sängen tills jag absolut var tvungen att gå upp. Eller ska jag vara ärlig så låg jag nog för länge ändå. Paul smyger omkring i lägenheten och varje gång han kikar in i sovrummet så fnissar han lite åt mig... han kan ju inte fatta att jag inte bara kan gå upp när klockan ringer. Och jag fattar inte hur han bara kan resa sig och gå upp så fort klockan ringer. Jag är ju för fasen inte vid medvetande när klockan ringer!

På vägen till jobbet kör jag min vanliga rutt och ser en stor jäkla fågel uppe på en död gren i ett träd, och försökte få en bättre bild av den.. men det gick ju inte och när jag tittar åt andra hållet sitter en polisbil där och bara stirrar på mig. FASEN!!! Jag körde för fort. Jag ser hur han vill svänga åt mitt håll och jag räknar bilarna emellan oss... magen börjar knipa sig, hjärtat klappa, jag tror det är 5 bilar mellan oss nu.... Ohhh snart måste jag svänga vänster, hoppas han inte ser mig... jag var ju såklart helt säker på att han var ute efter MIG för mina fjuttiga kilometrar jag körde för fort... det var han inte. Jag svände vänster och han fortsatte i stadig takt rakt fram. Sen dess har jag haft PMS värkar... ja, benen riktigt skakade när jag hoppade ur bilen, och nu skulle det sitta fint med en värmedyna i ryggen. Men nää, denna lilla tös ska sitta på måndagsmöten tills fem idag - med mensvärk dessutom! Får se om jag får tillfälle att äta lunch idag eller inte.

Just idag känns min avresa till Arlanda så jäkla långt borta! VA?!?! ska jag jobba hela denna vecka och en till sen?!?! Vad sjutton.. det var det ju förra veckan också känns det som..

Idag skulle jag ju helst vilja gömma mig under mitt stora täcke hemma i sängen.. men när jag kommer hem är det sömnad på schemat. Måste få klart alla projekt jag har liggandes innan jag åker hem. Så det kanske är tur att det är lite fler än jag hade önskat.

"A good friend will bail you out of jail, but a best friend will sit right next to you and say; dam, that was fun!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar