fredag 5 juni 2009

Sjuk eller inte sjuk, det är frågan.

Igår när jag vaknade kändes det som jag var på väg att bli riktigt sjuk. Alltså Influensasjuk... ont i halsen, yr, ont i hela kroppen, hosta, huvudvärk.. osv. Jag stannad hemma en extra timme innan jag åkte till jobbet. Jag menar jag kan antingen sitta på rumpan hemma eller på jobbet... det fick bli på jobbet igår. Knaprade Ipren och massor med vitaminer under hela dagen. Idag är jag symptomfri!!! Nja, ok nu ljög jag lite.. fortfarande lite slemmig i halsen, men det är helt ok med tanke på igår..

Kör fortfarande med en överdos av vitaminer idag. Hatar verkligen att vara sjuk. Jag är ju nästan aldrig sjuk, jag menar min allergi var ju mindre än minimal detta år, men det gör ju inte att jag inte tänker fortsätta att förhindra att jag ska bli sjuk. Stanna det hela vid tröskeln så att säga. Så brukade jag inte göra förut - jag brukade köra med att ignorera varenda symptom tills det var för sent, i förhoppningen om att sålänge jag inte visste vad det var, så var jag inte sjuk.

Riktigt knäppt egentligen... Idag är jag något äldre och så också något visare (någon har sagt att visdom kommer med åldern).. så idag kör jag med förebygga, förebygga, förebygga... men precis som terrorister så kan virus och bakterier smyga sig förbi vakterna och då gäller det att reagera snabbt! Men om vi håller uppe tillskottet av vitaminer och allt sånt bra så blir ju en eventuell behandling mindre smärtsam och mycket kortare... Men nu kanske jag skriver för blinda ögon.

Morfar vet jag lyssnar på vad jag säger, och har också sett vissa goda resultat av att dagligen ta vitaminer och Omega... men resten av herrskapet har nog inte samma inställning...

Några kommentarer:
- Men jag tar ju så jäkla många tabletter iallafall, vad sjutton ska jag behöva ta en till för?!
(Ja nu missar du ju hela grejen med vitaminer... de kan ju i slutändan göra att du kan ta mindre av de där andra pillrena du tar med en massa jobbiga biverkningar. För om jag inte gissar helt fel så knaprar du säker piller för att ta bort biverkningar från både den ena och andra tabletten)

- Men jag är ju bara sjuk med förkylning ungefär två gånger per år, jag behöver inte ta vitaminer...
(En till i skaran som inte riktigt har greppat det där... hur skulle det vara att inte ha en förkylning alls? Tänkte inte riktigt så långt kanske?! Eller vi kan ta det ett steg längre... hudbesvär, muskelvärk... varför kom de in i bilden nu helt plötsligt?? Östrogenet kanske börjar ta slut... hur fungerar östrogenet i våra kvinnokroppar? - Östrogenet förebygger sjukdommar och andra åkommor! (också en anleding till att kvinnor lider av hjärt- och kärlsjukdommar vid en mycket högre ålder än män, vårt östrogen skyddar oss). Men när östrogenet inte riktigt är lika starkt vad ska vi göra då?? Ta Östrogen??? NÄÄÄ det ska vi inte... vi ska ta andra NATURLIGA ämnen som konverterar till östrogen i kroppen, som tex Omega... )

Jag kan go on and on and on... men detta är inte en uppläxning, detta är min blogg.
Puss på er mamma och mormor! Jag vill er bara väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar