torsdag 4 mars 2010

Ibland går det bra

Jo, jag känner att gamla Helena börjar komma igång nu på riktigt: Jag har nog åstadkommit mer de sista veckorna än jag har gjort på över ett år! Och känner mig dessutom inte stressad, överarbetad, eller att jag har för mycket att göra. Nää, fasen kommer jag hem en dag från jobbet och inte riktigt har något sådär som jag måste göra så blir jag ju nästan uttråkad.

Har nu iallafall bokat mitt företagsnamn: "Candie Ink LLC" ska köra med: Candie Ink, Creations for Kidz (LLC står för Limited Liability Company och ska vara en blandning av aktiebolag och egen firma - ska tydligen gynna en bättre så fort man ser någon form av vinst, och det hade jag ju tänkt mig ganska snart om jag får bestämma!

Alla papper skickar jag in imorgon - eller alla 3 sidor rättare sagt. Sen tar det ca en vecka innan jag får allt tillbaka och då kan jag skicka in alla 2 sidor till skatteverket - och sen är det bara att tuta och köra!!! Har hittat leverantörer för kläder som ska bli tryckta, har designat ca 5 olika tryck som jag tänkte börja med och har designat lite fler hemmasytt!

Det enda jag kanske kommer att ha problem med är att öppna bankkonto och få ett betalkort till företaget. Men vi får se, när man har allt beviljat så kankse det inte är så svårt. Annars får väl Paul stå med, det gör han ju ändå automatiskt för att vi är gifta... konstigt egentligen, men så fungerar reglerna här.

Så nu är jag verkligen på G!
Och på vanliga jobbet går det ju också bra - väntar nu bara på siffrorna innan jag väljer vilken avdelning som jag ska gå till. Men om det blir som jag tror så kommer jag snart att få kalla mig för Kvalitetsanalytiker. Låter självklart finare än vad det är i verkligheten... men vad sjutton - man ska ju bli vuxen någon gång! :D

2 kommentarer:

  1. Hej!

    SÅ spännande! Du får ta lungt med företag så sakta o säkert gå bra. Bra att du har en jobb vid sidan om så vet du att du har säkert med ekonomi. Lycka till! Ronnie o LIna är här med sin lille Nils så söt han är!! 2 månader gammal. De sover över här under helg. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Kvalitetsanalytiker låter säkert (som allting) ännu bättre på engelska!

    Kram på dig! Jenny

    SvaraRadera