måndag 1 mars 2010

Lite varmt

Alla vet nog hur det känns att hoppa i ett badkar med för varmt vatten, det svider lite och man får hoppa ur illa kvickt för att sakta vänja kroppen vid värmen...

Igår hade dock inget med ett badkar att göra, iallafall inte till en början... Jag lagade middag och skulle hälla ur det kokande vattnet ur kastrullen - jag missade diskhon helt och hållet och vattnet hälls på kanten och splash på benet! Jag hann nog riva av mig byxorna snabbare än jag hann svära klart.

Resten av kvällen satt jag i ett ljummet badkar och frös istället... I morse vaknade jag med blåsor lika stora som körsbärstomater på det brända området; ungefär lika stort som en hand... men som tur är så gör det inte så ont längre.

Klumpig??? Näää inte jag inte!

Fick ju en dag extra ledigt från jobbet på köpet då det inte är tillåtet att traska omkring i mjuka pyjamasbyxor på kontoret.

Mår iallafall ganska bra med tanke på igår, så oroa er inte.

2 kommentarer:

  1. Ajaj det låter inte kul med brännskada. Men har du varit hos doktor o visade din brännskada för det är inte bra att ha sån stora blåsor? Tänker på dig min lilla gumman! Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. OH fy vad hämskt ; / Hoppas bätre idag.?

    SvaraRadera