torsdag 11 mars 2010

Jag och läkare...

Jag har fått några kommentarer om att jag säkert är den typen av patient som en läkare gärna hoppar över att träffa. (Ni vet - jag tror att jag vet bättre än dom, och dom är ju absolut 100% säkra på att de vet bättre än vilken patient som helst).

Jag måste säga att detta nog är sant när det kommer till:
Allmänläkaren - dom vet lite om väldigt mycket och kan omöjligt följa med i alla debatter och nyundersökningar som publiceras hela tiden - det är omöjligt!
Diabetesläkare - sålänge denne lever kvar i gamla matmodeller vill jag inte lyssna; med en sån läkare kommer ingen att må bättre utan snarare behöva öka sina doser av insulin i stadig takt, som tur är så behöver jag ju inte träffa en sådan läkare.
Och sen har vi ju Hjärt-och Kärlläkaren... - här är väl kriterierna samma som ovan. Lever de kvar i gamla modeller så går jag gärna ut. Jag har mycket mer att säga här, men lämnar det såhär.

Men handlar det om åkommor som inte kan justeras med hjälp av rätt kost och supplement så skulle jag sitta tyst och lyssna, för jag har ingen aning om hur man fixar ett pajjat knä eller svullna halsmandlar... men jag tror inte att Vitamin D räcker, så naiv är jag faktiskt inte.

Men jag tror ju att mycket, mycket, MYCKET fler åkommor kan sjusteras med rätt kost, supplement, och andra naturliga vägar än vad som kommuniceras till allmänheten. Regelbunden massage, vitaminer, mindre farliga kolhydrater, motion, och göra saker som får en att vara glad och mindre stressad är nog recept på mer än vad vi alla kan förstå! 

2 kommentarer:

  1. Hej Jag ska meddela dig att min vitaminburk nu är uppäten och jag är glad o pigg.Det var skönt att se att brännskadan går åt rätt håll o läker den som äter ur burken hers har några kvar.Tack för att du skriver om Era vardagshändelser det känns bra Kramar Morfar o Mormor

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att höra... Ja, Hers kommer väl att ha några tabletter kvar även när jag kommer hem i sommar misstänker jag... men jag hoppas iallafall på att mina misstankar inte slår in.

    Kram på er

    SvaraRadera