tisdag 9 mars 2010

Lite annorlunda

Igår fick jag prova något jag aldrig har gjort förut... det var fantastiskt ansträngande, och jag var öm innan jag ens hann lämna studion.

Pole dancing, har blivit ganska populärt som en form av träning så nu öppnas det nya klasser lite här och där. Fick höra att en vän till oss undervisar i pole dancing - och jag tog min chans!

Igår var första passet av åtta... och det var fantastiskt roligt!! Det var svårt, kul, och helt annorlunda än vad jag varit med om i träningsväg tidigare. Jag förstår fullt ut varför detta klassas som träning. WOW! Vilken träningsvärk jag har idag, orkar knappt lyfta upp en pärm ens. Det är dans, akrobatik med en stång som sitter fast mellan tak och golv; och så ska man ju göra allt med lite smidighet också, vilket kan vara lite knepigt även för mig som behärskar detta med dans.

Klackskor och minikläder lämnar jag dock till proffsen.. här var det barfota och jazzbyxor som gällde, hahaha! Jag rekomenderar detta till alla som inte känner ett behov av att vara perfekta från första försöket för det var tamefasen inte lätt. Sen ska man nog ha en självdistans till sig själv också - göra det för att det är kul med utmaningar och vara beredd på lite ömma muskler dagarna efter... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar