måndag 8 mars 2010

Laddad

Det är nästan VM-vibrationer på min motivation just nu! Jag är så jäkla peppad!
Idag postade jag min ansökan om att starta företag, borde få något tillbaka senast nästa vecka. Har pulat och tänkt - jisses vad länge och mycket man kan sitta och tänka på en och samma sak; beroende på hur dagsläget är med en så kan man komma fram till olika slutsatser... håller nästan på att bli tokig. Tror att när jag väl startar så får jag vara ganska noga med att faktiskt planera in tid för att leva så inte det hamnar i kläm.

Jag har suttit och funderat ut en budget - hur mycket jag ska spendera utan att veta om jag någonsin kommer att få det tillbaka och vart brytpunkten ligger. Satsningen är ju självklart liten i förhållande till vad som är "normalt" men jag har ju å andra sidan bara två händer och två fötter och kan inte riktigt förverkliga alla designer och ideer på en och samma gång. Men det gäller ju såklart att ligga rätt i tiden också...

Klänningarna jag redan har sytt ska upp till försäljning, men inte förrän i steg 2 - vill få ut en del av trycken först. (Det handlar dock om kanske 1-2 veckors fördröjning). Så här tänker jag: I och med att "det senast uppdaterade" är det som ploppar upp först på skärmen när någon söker på de olika katergorierna vill jag ju att något från mitt förråd ska ploppa upp så ofta som möjligt. Jag kommer med andra ord att ha mycket klart redan när jag lanserar min lilla onlinebutik men kommer att lägga upp 1-2 plagg varannan dag istället för allt på samma gång. På det sättet hoppas jag att öka antalet besökare... och hoppas att det i slutändan betyder att jag kommer att kunna sälja mer. Självklart finns det ju en ganska stor nackdel med detta och det handlar om att det blir svårt att kunna förutspå när man ska lägga nästa order till grossisten, men fördelarna överväger nackdelarna i detta fallet.

Är nervös för en sak; är ju helt supersäker på att det kommer att gå bra - att det kommer att gå åt som smör i solsken - men tänk om det inte gör det? Det här är ju mitt blod och svett, ibland även tårar - tänk om ingen gillar det? Tänk om de som gillar det aldrig hittar till min hörna? Tänk om jag kommer att falla som en sten lika mycket som jag har stigit (iallfall i mitt huvud) som en sol utan att jag ens har fattat det? Ni förstår jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det kommer att hända - men risken finns ju som med alla andra företag. Frågan är ju varför jag inte kan det? Är jag så jäkla egotrippad att jag tror att allt jag gör är så himla bra? Eller är det något annat? Kan det vara så att jag har funnit mitt kall och det är därför jag känner så här? Konstigt det där vad motivation kan göra med en... ;p

Idag inhandlade jag även två nya tyger - ett tyg som jag gått och sneglat på ett bra tag; var äntligen till halva priset! Och hittade ett annat tyg som jag inte riktigt har någon design till än, men jag gillade tyget - så något kul blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar