torsdag 11 mars 2010

OMG!

"Snörvel, snörvel, snor, snor"
Så lät det när jag kom in på företagets damtoalett idag...
-"Du låter lite krasslig" säger jag och tittar på damen brevid
-"Ja, jag är snorig, så fort jag tror att det har gått över så kommer det tillbaka" svarar hon.
-"Tar du dina vitaminer?" (självklart var jag tvungen att fråga)
-"Jag äter mina mediciner"
-"Ja, men jag menar vitaminer"
-"Jag äter bara färskvaror" och så traskar hon ut därifrån...

Ja, ok... lycka till med förkylningen då!!! ville jag säga för hennes argument var ju helt klockren!

Nästa människa kommer ut från toan:
-"Snörvel, snörvel, snor snor"
-"Du är också lite krasslig hör jag"
-"Ja, jag tror det är allergin som kommer igång"
-"Jag brukade också ha lite allergi, men det har hjälpt ganska mycket med rätt vitaminer" säger jag. (Bara för att den första var förlorad behövde ju inte betyda att nästa skulle vara det.)
-"Jag brukade ta en typ av B-complex men de slutade sälja dom och nu ska jag träffa en ny läkare så att han kan hjälpa mig att hitta ett som är likvärdigt för jag mådde mycket bättre när jag tog dem"
-"ööööö, ja är det ett B-complex du vill ha, så kan du ju gå en på en hälsokostaffär eller (i vårt fall) ett apotek och välja och vraka"
-"Ja, men jag vill att läkaren ska kolla om jag har allergi eller inte först" och går ut...

Allergi mot vadå? Vitamin B eller allergi mot pollen???

mmm... jag måste ha blivit hjärndöd på väg till toaletten för jag fattade noll av de två samtalen jag hade. De två damerna verkade dock ha full koll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar