torsdag 6 januari 2011

60 frågor en torsdagskväll

MarieL utmanar på 60 frågor...

1. Hur gammal är du om fem år
Yikes! Får ju magbesvär av bara tanken av att jag faktiskt redan är 31 år NU utan alla kor i hagen! Med andra ord är jag 36 om fem år... undrar om jag kommer vara en bättre människa då?

2. Vem var den sista du träffade?

 Det är väl Paul då... han sitter här brevid mig och tittar på CSI New York. 

3. Hur lång är du?
174 cm, men jag kan fortfarande inte svara på den frågan här i USA.. kommer verkligen aldrig att lära mig deras mått vare sig det gäller volym, längd eller temperatur...

4. Vilken var den senaste film du sett?
Film, ja just det jag kollade ju på en film på flygplanet nu när jag åkte tillbaka till USA igår, men vad den hette kommer jag inte alls ihåg. Det var en romantisk komedi som man vet slutet på innan fem minuter har gått... mysig!

5. Vem ringde du senast?
Meglios, restaurangen där jag beställde lite pasta ifrån. Kylskåpet var ju helt tomt härhemma!

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?

Tror mitt senaste sms var till Facebook "Back on US soil again - tomorrow back to real  life"


7. Vad är dagens planer?

Dagens???? Det är ju kväll... här ska det egentligen bara slöas och sen blir det sängdax, kanske att jag slumrar till nåt program från tv3 Play... en otroligt bra uppfinning!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Nää usch så dålig jag är på att ringa, tycker sånt är lite halvjobbigt även om jag gillar att prata i telefon. Ungefär som att gå till träningen: Hatar att gå dit men gillart när det väl är igång.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?

Skilda

10. När såg du senast din mamma
På Arlanda igår, det där med flygplatser ni vet - jag gråter både när jag kommer och åker.

11. Vilken ögonfärg har du?
 
Dom är blåa

12. När vaknade du idag?
Tja, osäkert... det blev lite si och så med sömnen från säkert fem i morse men så mycket jet lag har jag faktiskt inte. Det är nog tack vare att jag totalt kolapsade på hemresan och sov som en stock nästan hela vägen.

13. Har du någon gång hittat en katt?

Hittat en katt???? Nää det kan jag väl inte säga att jag har gjort, men visst har man letat efter mamma katt några gånger under sin uppväxt.


14. Vilken är din favoritplats?

Sverige! Ok ok då... favoritplatsen är nog sommarstugan i Bjursträsk i Norrbotten så fridfullt och vackert! Men nu när jag är hemma så värderar jag att träffa folk mer än platser vilket är synd för jag älskar ju sommarstugan!


15. Vilken plats föredrar du minst?

Minst??? Tja vet inte finns nog många platser jag inte skulle vilka vara på men om vi tar dem som ibland inträffar så skulle det vara på en hållplats, flygplats eller tågstation väntandes på att få åka iväg, det ogillar jag starkt!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Om tio år så tror jag att jag befinner mig i Sverige men kommer antagligen att ha bostad även i USA.

17. Vad skrämde dig som barn?

Ingenting jag kan komma på just nu.. var ganska våghalsig som barn, konstigt att jag inte har brutit några ben. Jo, nu kom jag på ett: jag gillade verkligen inte hopptorn - hoppa från 3an var ju jobbigt till och med! Ja det tycker jag nog fortfarande!

18. Vem fick dig att skratta senast?
Chefen... skulle visa honom brevet från immigrationen för att jag skulle kunna gå tidiagre från jobbet idag och han utbrister "Your name is INGA??? That is IT - you never have to work ever again! You are Inga from Sweden!!!"


19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Haha.. nja jag har säkert några undangömda tror jag. The Pinks, Herrey's, Carola, och så lite barnvisor! Det stod jag och skakade loss till i mormor och morfars källare ganska ofta som barn!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
 
Bärbar
 
21. Sover du med eller utan kläder på dig?  
Tja det beror på om jag fryser när jag går och lägger mig eller inte.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Pratar vi dom som är tilldelade mig eller de jag har när jag vaknar??? Jag har nog 2 som jag har som är mina som jag blir vansinnig om de försvinner under natten, men det kan hända att jag vaknar med 4... jag är inte världens roligaste sovkompis!

23. Hur många landskap har du bott i?  
Jag har väl bara bott i Närke.. vad tragiskt, men men fler kommer det ju bli.


24. Har du någon gång spytt på fyllan? 

Ja fy sjutton... men inte så många ggr tack och lov. Det har varit toppenfester!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Humm... älskar högklackat mest för att jag aldrig får ha det på mig för alla klagar på att jag blir för lång, men skulle jag få ha det på mig jämt så skulle jag nog inte tycka att det var så underbart. Gillar att gå runt barfota när det är varmt ute.

26. Är du social?

Ja, fast mer i Sverige än i USA.

27. Vilken är din favoritglass

Jag gillar 88:an hahah!!

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Snackar vi dollar eller kronor??? Studielånet skulle väl betalas av, sen kanske jag skulle lägga lite på ett bättre boende. Fast jag skulle ju vilja köpa en lägenhet till syrran och brorsan, fixa mammas hus och pappas lägenhet, Resa runt lite med kompisar till ställen jag inte har varit på än, och även göra någon flashback resa till Chania Kreta kanske...


29. Tycker du om kinamat?

Tja ibland är det gott.

30. Tycker du om kaffe?
Nej men det luktar gott.. har dock blivit beroende av Chai Tea Latte tack vare Espresso House och Syrran, härborta blir det dock Starbucks istället, den är nästan lika god.

31. Vad dricker du till frukost?
Ja nu blir det ju lite FitLine och vatten

32. Sover du på någon särskild sida? 
Nää för sjutton jag sover helst på sängen, min egen dessutom!

33. Kan du spela poker?
Ja jag kan ju reglerna, men vinner gör jag inte så ofta. 
34. Tycker du om att mysa?
Ja för sjutton!! Det gör jag gärna ofta.
 
35. Är du en beroendemänniska?
Ja det är jag nog, önskar dock att jag var beroende på bra saker som träning, nyttig mat, och sånt...
 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja jag vet 3 till sådär på rak arm

37. Vill du ha barn?
Ibland, jag har verkligen inte bestämmt mig när det kommer till barn än men man kanske ska tänka på det snart.
 
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska behärskar jag för det mesta och teckenspråk kan jag väl hjälpligt sen är det dåligt med det där med språk - är ganska usel på språk.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nää det tror jag inte
 
40. Föredrar du havet eller en pool?
Egentligen så gillar jag sjöar bäst


41. Vad spenderar du helst pengar på?
Oj.. jag vet inte. Kläder, skor, presenter till andra, inredning, väskor... sånt man egentligen inte behöver.

42. Äger du dyra smycken?
Några få.

43. Har du någon gång testat att röka?
Ja fast det var ett bra tag sen nu... fattar inte alls meningen med att röka.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En Malacofisk från godispåsen jag hade med mig från Sverige

45. Vem är den roligaste människan du känner?  
Oj då, det var svårt.. roligaste. Jag har ju roligt med alla mina vänner, men brorsan är ganska rolig!


46. Välj ett ärr på din kropp?
Vadå välj.. jag vill inte ha några av dem. Har ett i pannan från att jag halkade och spräckte upp den i hopp om att springa och gömma mig från en mopedförare när jag var 3 år, ett stort på knät från att ha vurpat med mopeden i stugan (hade svårt att hålla koll på bromsen och gasen) det var nog när jag var runt 14 år, sen har jag några från födelsemärken som har blivit bortopererade...

47. Vad har du för ringsignal?
På den svenska har jag Candy Man med Christina Aguilera mest för att jag har glömt bort hur man byter ringsignal men här i USA kan jag inte få in något flashigt på telefonen.
 
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?  
Ja jag har massor i storlek 36!!! hahaha.. då var jag liten!! Hoppas fortfarande att jag ska kunna få på mig dem igen.

49. Flirtar du mycket?  
Ja det gör jag nog

50. Vart togs din profilbild för din blogg?  
Om jag kom ihåg vad för bild jag har så skulle jag nog kunna svara men jag vet inte.. 

51. Kan du byta olja på bilen?  
Om jag måste så skulle jag nog kunna det, men jag säger nog hellre att jag inte kan så någon annan får göra det... 

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Håller på att läsa "Eat right for your type" om blodgrupps dieter.


54. Läser du dagstidningen?

Nää

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Inte det heller...

56. Dansar du i bilen?
Ja så mycket som det går att dansa i bilen..

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Q102 spelar lite pop

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Min testlapp för blodgruppstestet, jag skrev ner mitt namn och vad resultatet visade (A+)

59. När var du i kyrkan senast?

Det måste ju vara Svenska kyrkan i NYC sommaren 2008

60. Vilka personer utmanar du? 
 Alla som orkar.. jag lovar att jag ska läsa dem! 

1 kommentar: