söndag 2 januari 2011

Nyårslöften

Det här med nyårslöften är både fånigt och onödigt. Istället för att ge oss en kick i rumpan ger de oss en känsla av att ha dålig diciplin och vara urusla på det här med att hålla löften. Ja, inte till en början - i en sisådär en vecka fungerar de ju faktiskt. Vi känner oss hur peppade och laddade som helst! Men varje jäkla år så tycks vi glömma att det faktiskt är 365 dagar på ett år och inte sju!

Jag har inget nyårslöfte, men däremot har jag lovat mig själv att gå till botten med allt som har med min hälsa att göra. Kinesiologi och Blodgruppsdiet ska testas. Jag hoppas att det kommer att fungera men har ingen aning om det kommer att göra det. Jag är ju en "dyka-ner-med-huvudet-först person" och jag ser ingen anledning att sluta med det nu - ska man testa så ska man göra det fullt ut! Man är ju stenbock liksom och dom når ju bergets topp oavsett hur högt berget är... ska bli spännande att se hur högt mitt berg har blivit. Men det är ju egentligen inte så viktigt, det viktiga är ju att det ska besegras!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar