lördag 22 januari 2011

Lördagsäventyr

Då ska man väl fråga sig vad man har lärt sig efter dagens bravader...
ÅK FÖR HELLVETE INTE HEMMIFRÅN UTAN PLÅNBOK OCH MED EN BENSINTANK SOM BARA RÄCKER FRAM MEN INTE TILLBAKA! Det om inget annat lärde jag mig idag så det SVED! Insåg att jag inte hade plånboken med mig när jag skulle stanna och tanka... och det fanns varken tid eller bensin för mig att vända och köra hem... Så jag hade en munter make som fick köra 30 minuter med en dunk.

Men det var ju inte det som var det stora med den här dagen, ja inte från början iallafall. Jag har ju varit på min första kinesiologiundersökning, eller vad man nu ska kalla det för. Alltså det är svårt att förklara hur det fungerar utan att låta både galen och överreligiös men jag har insett att det inte är någon idé att försöka förstå hur det KAN fungera utan det är bara att acceptera och testa. Fungerar det så fungerar det..

De hittade tre fel på mig: Magen, Levern och Tjocktarmen. Sen för att inte överbehandla kroppen så var de tvungna att ta fram en av de tre som behövde mest hjälp. (Ni vet vi är ju alla som lökar, fulla med lager som måste tas hand om ett efter ett.) Så det blev tjocktarmen... Sen gick de igenom en hel drös med näring och supplement för att hitta det som min kropp "ville ha". Ja, de frågade kroppen och den sa i stort sett ja eller nej... eller det handlade om procent. De ville hitta supplement som min kropp sa 100% till... (Ja, jag sa ju att man låter både GALEN och ÖVERRELIGIÖS) Så de hittade ett fin samling supplement till mig så det blir lite detox för mig nu framöver. Det behöver jag nog!! Jag menar jag kan ju prova iallafall.

Sen bad jag dem att testa de supplement som jag tar nu. Och till dom sa kroppen att den ville ha två av dem 100% och en av dem var 70%, det tyckte jag lät helt OK!

Näää alltså nu går det ju inte att förklara mer, jag låter ju bara helt puckad! Men som sagt, det är INTE meningen att man ska förstå, bara att det ska fungera... Så jag får väl ta en uppdatering om ett tag då.

Nu sitter vi och tittar på film och vovven sussar brevid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar