tisdag 18 januari 2011

Zumba

Igår testade jag på Zumba för första gången. Det var ungefär som jag hade trott att det skulle vara. Helt ok för en gång lite då och då men något jag kommer lessna duktigt på om jag skulle gå varje gång. Jag är ju ganska svårtillfredställd när det kommer till motion som har med dans att göra - man är ju ganska kräsen liksom. Inget är ju som att dansa för Anna eller att kliva upp på Broadway dance center, eller ja till och med att jag räknar herr och fru Duberg på n'Joy i Örebro som en av de bästa inom areobicdans också.

Skulle nog ÄLSKA Zumba om det var lite mer avancerat, men nu får det nog bli lite sporadiska besök och byta instruktör ofta. Jag gillar ju ändå denna sorten av kondition bäst av allt...

Konditionsmässigt så räckte det ju och blev över för man är ju inte i toppform direkt! Men det kommer det bli ändring på, ett steg i taget.


4 kommentarer:

  1. Var på mitt första zumbapass idag också.. Var inte nöjd.. tror mest det berodde på tränaren. Får testa en gång till med nån annan.
    / sis

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog ganska stor skillnad beroende på vilken tränare det är. Jag ska också ge det några gånger till. Blir nog imorgon igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hopp.
    Jag är nu helt såld på Zumba.
    Känns verkligen i kroppen.
    Finns ett dvd-set med 4 skivor. börjar med nybörjare och visar allt.
    sen går man vidare till nästa dvd och det blir mer och mer jobbigt.
    Jag hittade min på www.uffessakerochting.se
    Finns kvar nyss i lager när jag kikade.
    Det var det billigaste stället jag hittade. Lycka till. / Camilla

    SvaraRadera
  4. Kul! Provade ett till pass igår... men är fortfarande inte helt övertygad. Är ju så kräsen när det kommer till dans.. Men det är kul att så många tycker om det! Lycka till!

    SvaraRadera