onsdag 12 januari 2011

Väderrapport

Det skulle snöa inatt. Det skulle ha snöat jättemycket! Så mycket att man knappt kunde gå ut dagen efter.. men så blev det ju inte. Det kom dryga decimetern och jobbtelefonen var tyst - inget telefonsamtal eller email om att kontoret var stängt. Hade egentligen en känsla av att den befarade stormen skulle avta lite just över oss... men alla på kontoret förberedde sig på en dag ledighet. Tur att jag inte gjorde det, även om jag tog med mig datorn hem ifall.

Paul fick dock stanna hemma idag så han fixade fram bilen under snötäcket åt mig, det tyckte jag var toppen!

Vägarna är redan söndersaltade och jätteslaskiga - jag gillar verkligen inte all denna saltning; låt det vara vitt och fint ett litet tag iallafall! Men jaja.. härborta är ju folk livrädda för snön... nog för att den kommer med buller och bång när den väl kommer hit, men det är det enda folk pratar om både på jobbet och på nyheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar