onsdag 6 januari 2010

Annatomi - Där du kan få världens bästa massage

Söndagen den 13 december vakade jag av att jag hade en konstig smärta i bröstet. Det högg till när jag vände och vred på mig lite då och då men jag tänkte inte så mycket på mig då den dagen var en såndär ligga-i-soffan-och-titta-på-TV-dag... Dagen efter var det dock mycket värre. Det var knappt så att jag kom upp ur sängen för att det gjorde så ont. Kunde inte lyfta upp handväskan ens. Djupa andetag, skratt, nysningar och jäspningar fick jag kort och gott undvika...

Då min pers med p-pillrena fortfarande spökade var jag ju livrädd att det skulle vara någon form av propp i lungan. Det gjorde ju inte saken bättre då jag fyllde i mina symptom på en websida och fick till svar "seek immediate medical attention". Det gjorde jag ju inte såklart för levde det gjorde jag och hade en massa julshopping kvara att fixa innan det var dax för Sverigebesöket. Sjukhus tar bara tid! Paul tyckte min smärta var lite olustig, ja det gjorde jag också men jag höll god min... det blev ju iallafall inte värre, men höll i sig det gjorde det.

När jag äntligen kom hem till Sverige en vecka senare fick jag en massage av världens bästa massör - Anna Wretling. (Hennes informationsblad kan ni hitta här: Annatomi ) Alltså jag kan nog inte med tillräckligt många ord beskriva hur jäkla bra hon är på att massera!! Det finns inget jag kan jämföra det med... BÄST! Av henne fick jag en standard massage på rygg, axlar och ben. Sen blev det en massage och stretch av skulderbladen. Otroligt skönt, men kanske inte ser så roligt ut! Vi upptäckte ju dock att sidan som jag hade ont i bröstet på var jag en aning stelare på... en aning alltså. Anna fick gå vidare och köra en sk (rätta mig om jag har fel) nervbanemassage mellan mina revben för att komma åt det onda. Skönt kan jag ju inte säga att det var och jag var nog öm i några dagar efter behandlingen, men OJ VAD DET HJÄLPTE. Några dagar senare var det Pauls tur att få massage och Anna passade på att kolla mig också... det blev ännu en skulderblads massage och stretch och sen kom ju den dära nervbanemassagen igen... ont - men någon dag senare kunde jag till och med jäspa utan att känna av något!!!! TACK ANNA!!!

Så om ni ska masseras för att det är skönt, för att ni har ont, eller bara för att; så gå till Anna. Ska ni ge bort en present och inte vet vad ni ska ge så ge dom en massage av Anna. Och har ni inte fått en massage på 6 månader så boka en massage av Anna! Jag lovar att det är värt allt! ANNATOMI

Nu får vi bara hoppas att smärtan inte kommer tillbaka för jag vet det fasen vem jag ska lita på när det kommer till mina revben härborta!

1 kommentar:

  1. japp, det var lite nervbanemassage du fick mellan revbenen. jag är såååå glad över att jag kunde hjälpa dig, vännen. puss

    SvaraRadera