fredag 8 januari 2010

Inte så farligt

Träningsvärken är mildare än jag hade väntat mig... men det är väl ok antar jag. Lite stel i ben och armar men mer än så blev det inte. Det var så otroligt skönt att få stretcha ut ordentligt igår; jag tog verkligen tillvara på varenda sekund av uppvärmingen. Det var toppen helt enkelt.

Eleverna har även fått en liten försmak på hur terminen kommer att se ut - inte lika slapp som innan jul inte. Här ska tränas inför uppvisingen i maj. Jag vet, det är ett tag kvar - men vips så är vi där.. i maj och undrar vart sjutton tiden tog vägen. Så det är lika bra att ta smällen nu och kanske kunna varva ner på slutet - om man har tur.

Just nu är jag glad att det är fredag. Helgen kommer att bli bra tror jag. Ska försöka mig på lite nya recept a la LCHF tror jag. Har lyckats relativt bra nu i veckan, fick ju dock hjälp en dag då det blev födelsedagsmiddag ute på en BBQ joint och igår blev det rester. Jag fick till en jättegod variant av tacopaj i onsdags... Har hittat lågkolhydrats-tortillas; en tortilla innehåller endast 5 gr kolhydrater. Dessa använde jag och skar ut tre mindre cirklar ur en stor. Stoppade dessa små i varje hål på en muffinsplåt. Fyllde på med köttfärsen, röran (creme fraishe, majonnäs, paprika och tomat) och avslutade med en ostskiva på alla. In i ugnenen i några minuter... klart! Gjorde även en guacemoledip av det jag hade hemma, blev bra! Dessutom testade jag att fylla två halvor röd paprika med samma tacopajvariant men jag orkade inte ha dem i ugnen länge nog att paprikan skulle mjukna tillräckligt så det får jag försöka en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar