torsdag 28 januari 2010

Dragkamp och huvudbry

Usch... jag sitter mitt på linan just nu. Kampen har börjat... Det studsar lite och ibland lutar det åt ena hållet och ibland åt andra... Alla här vet ju att min nuvarnade chef håller på att trappa ner sin aktiva roll här i företaget och de vet också att min roll där den har varit är inte för mig längre...

Så från att ha blivit tillsagd att vi bara har ett alternativ till dig inom kvalité avdelningen... till att nu ha stående inbjudningar av både kvalité, marknadsföring och inköp... Kvalitén visste jag om och har stridit den ett tag. Min chef har till och med försökt från sitt håll att hålla mig borta från den tjänsten... Och jag trodde att det skulle bli en Produktionschef på företaget och jag trodde att jag skulle jobba för honom, för det är i de banorna vi har gått sedan några månader tillbaka. Det har fungerat jättebra och vi trivs att jobba ihop...

Så sent som för några dagar sen får jag höra att det förmodligen inte kommer att bli någon produktionschef och därför inte en tjänst till mig hos honom... Nu pratar de istället om att ersätta Kvalitétschefen med han som skulle bli produktionschef... Vilket gör att kvalitétstjänsten igen har blivit intressant för mig... men inget är bestämmt eller kommunicerat.

Iförrgår fick jag ett samtal från personalavdelningen och de undrade om jag var intresserad av att jobba för marknadsförings- och försäljningsavdelningen... något jag aldrig ens har tänkt tanken att jag skulle göra, så erbjudandet kom nästan som en chock... men kul. Jag har ännu inte hunnit pratat med säljchefen ang detta så jag vet inte vad tjänsten innebär egentligen.

För några minuter sen blev jag frågad om jag var intresserad av att hoppa på inköpsteamet... bara löst. Men de har en tjänst öppen och de ska precis påbörja processen om vad som behövs för att få anställa en till - och deras önskemål är att få mig...

Samtidigt som detta är otroligt smickrande så känner jag mig väldigt förvirrad. Och så länge jag inte ser ett papper i handen så vet jag ju inte hur seriöst dessa erbjudanden är... SHOW ME THE MONEY!!!

2 kommentarer:

  1. Otrolig du har! Sånt får jag aldrig uppleva... Är stolt över dig! Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Way to go girl!!! Helt rätt att det är de som bönar och ber om dig!Kram kram!
    Jenny

    SvaraRadera