onsdag 28 december 2011

Julafton i USA

Kom på att jag ju inte sagt något om våran lilla jul härborta.
Julafton spenderades här hemma. Jag åkte och handlade lite mat mitt på dagen - och det var nog det värsta jag varit med om. Det var follk ÖVERALLT! Man fick stå i kö i gångarna för att ens komma dit man ville. Ta omvägar för att ens komma fram osv osv. Men jag fick mig en skinka, rökt lax och potatis - var ju tvungen att få till lite svenskt under julen.

När jag kommer hem och börjar packa ur bilen så kommer brevbäraren med ett paket från Sverige!! Det hade ju inte kunnat komma mer passande än till själva julafton! Paul var överlycklig över sin ost och sina Singoalla och jag har ställt upp mina fina dalahästar på rad i hallen plus att jag försöker dra ut min Marabou choklad så länge jag kan.



Mitt i kötbullerullningen så ringer familjen på skype och jag fick prata med de flesta. Det kändes otroligt konstigt att jag inte var där, ja nästan så att det känns som om julen aldrig riktigt kom i år.. fast inte så illa, det var ju bara så ovanligt att inte fira jul som jag har gjort sen jag var liten. Men toppen att få se dem alla även om det var på datorskärmen. Vissa stunder kändes det som om jag var där ändå. Sitter och pratar med syrran; och mamma och mormor försöker prata med mig - alla på samma gång. Det är ju ungefär så det brukar vara tänkte jag och skrattade och skakade på huvudet och får samma respons från syrran.

Bilden tagen från Linnéa http://bejbenslofte.blogg.se/

Lite senare blev det iallafall köttbullar, potatis, inlagd sill, senapssill, rökt lax, skinka, bröd, präst ost och kokta ägg som var halvdekorerade med kaviar.. Det blev gott.


Juldagen firades med vänner och god mat. Annandagen likså. Och idag fick Paul skinkmackor medan jag gjorde lite Pitepalt av potatisen som annars aldrig hade blivit uppäten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar