tisdag 6 december 2011

No Xmas in Svea

Ja, bomben har blivit släppt - det blir inget Sverige till julen... Det är lite vemodigt och nästan lite panik - Vad sjutton ska vi göra då och vart?!?!? Vägrar fira jul i pyjamasbyxorna framför TVn, fast det blir det väl inte. Men det blir heller inget julklappsbyte hos farmor efter jullunchen med alla från pappas sida av släkten, och inte eller middagsbord hos mormor och morfar där vi är så proppmätta att vi knappt orkar öppna några paket när det väl är dax. Det blir "några" snappsar, en hel del choklad, skratt, uppknäppta gylf, trasiga nylånstrumpor... Kommer sakna det!  

Har lärt mig från andra svenskar i trakten att de säljer svensk julskinka i en specialitébutik en bit bort så en sådan ska jag plocka upp snart. Sillen är beslagtagen från senaste IKEAbesöket så nu återstår bara en hel del annat... pepparkakorn tex. Paul ser fram emot paketet from Mn'M som förmodligen innehåller hans favorit ostar. 

På fredag har vi jullunch på jobbet a la knytis. Svenska köttbullar var önskemålet från de andra att jag skulle släpa med mig... jag som aldrig egentligen gör köttbullar på det traditionella sättet. Mina är oftast fyllda med vitlök och smält kryddig ost... men jag ska väl kunna fixa till lite köttbullar!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar