fredag 23 december 2011

Lucka 16 - Free at three!

Som liten var jag ganska vild och självständig. Att mamma tyckte att jag skulle stanna hemma när hon ammade min lillsyrra tyckte jag inte alls var kul. Tre och ett halvt år tog jag mig mina egna utflykter antingen barfota springades dit jag vågade eller for iväg på cykeln som inte hade några stödhjul längre. I was a free woman!!!



När jag försöker komma ihåg saker från när jag var liten så är det mest tråkiga saker jag kommer ihåg. Att jag sitter i någons famn och det sprutar blod ner från pannan, att jag vaknar upp på sjukhuset av att en massa människor (läkare) stirrar på mig (vet än idag inte varför jag var på sjukhuset), att jag inte fick träffa pappa lika ofta (de skilde sig), när jag skrapat upp tånageln av barfota-lek ute på asfalten, när jag tappade bort min favoritring i sandlådan och var helt förtvivlad (vi hittade den senare)...

:) Tja.. jag vet inte men "gårdagens" problem känns inte så dramatiska nu som de gjorde då när de hände. Jag har ju klarat mig igenom dem och mår efter omständigheterna - bra ;)

Tackar syrran för min nyfunna frihet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar