fredag 23 december 2011

Lucka 15 - Från Högstadiet

I högstadiet var jag en riktig FJORTIS! Jag var kär i ungefär en kille i veckan och trodde på allvar att jag var mogen nog att ta alla beslut själv. Nog för att jag var ansvarsfull - jag var aldrig en som gjorde farliga eller olagliga saker, men jag var kanske inte en ängel heller.

Precis som på gymnasiet så trivdes jag som fisken i vattnet även på högstadiet. Jag var urusel på innebandy men spelade ändå för att alla kompisar gjorde det - och tyckte det var kul. Jag dansade så mycket jag kunde, disco, jazz, och latinamerikanskt,  och så var jag och JB som ihopklistrade. Vi kunde avsluta varandras meningar och gjorde i stort sett allt tillsammans. Det bästa jag visste var att åka med hennes familj till Idre på sportloven. Vi lärde oss att åka snowboard tillsammans och jag undrar fortfarande varför vi provade igen efter att nästan ha slagit ihjäl oss den första dagen vi provade... Händer, vrister, ben, rumpa.. ALLT gjorde ont! Men det gjorde vi och jag åker än idag nästan bara snowboard när jag får chansen att åka lite.

Det var på den tiden då ORANGE var snyggt i backarna... hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar