onsdag 5 augusti 2009

I smöret

Igår fick jag frossa i kött! Jag åt oxfilé, revbenspjäll och "pulled pork" (fläskkött som har puttrat så länge att det bara faller i bitar)... Jisses vad gott det var! Ja räkorna också...

Volvon var inne på årets inspektion och vi tog en tur till en av favoriterna: Texas Roadhouse under tiden. Jag åt en sallad till förrätt och satt och knaprade på jordnötter som finns på varje bord bara sådär om man inte skulle bli mätt... Jag hade riktigt svårt att låta bli brödet, inte för brödets skull men smöret! Ja, SMÖRET!!! Det är så förbaskat gott att jag skulle kunna äta mig mätt på bröd med detta smör på. Nog för att jag doppade kniven i smöret några gånger och slickade av den men det gör sig ju bättre på bröd. Smöret är (vad jag tror) övervispad grädde med en skvätt kanel... mumma!!! Nästan som hembakta bullar, men bara nästan.

Bilen klarade inspektionen men ett av hjulen hade blivit viloplats för en liten spik... däcket fick en liten plugg i sig, får se hur länge det håller.

På jobbet har det blivit jäktigt. Helt plötsligt har vi saker att göra, känns nästan lite konstigt men skönt. Min kära kollega som är chefens mer personliga assistens får nu uppgifter inspelade på en liten bendspelare som hon måste lyssna på varje dag. Igår satt hon säkert 3 timmar med att lyssna på dessa meddelanden från chefen *rysningar* Han kan verkligen inte ha något att göra när han kommer hem från jobbet - han ÄR helt enkelt sitt jobb... stackarn.

1 kommentar:

  1. Hej på er båda /en plugg i däcket efter spikkörning brukar hålla hälsningar Morfar

    SvaraRadera