måndag 31 augusti 2009

Svensk Sommarvärme

Den ljuva helgen är som bortblåst och här sitter man igen framför denna jäkla dator. Seg är den dessutom!

Helgen har varit varm, regnig och avslappnad. Har självklart inte gjort klart det jag hade tänkt inför dansstarten om en vecka. Men som alltid med mig så är det ju klart när det måste vara klart, inte en sekund tidigare!

I morse var det faktiskt kallt ute och man kan liksom känna att hösten är på väg, fick ha en tröja på mig när jag knallade till bilen, kändes lite skönt faktiskt. Som svensk så har jag insett att jag inte pallar varma dagar allt för länge. Inte om jag inte får njuta av dem vid en pool eller annat vattendrag iallafall. Jag gillar när det är sådär lagom varmt ute, när värmen är torr och jag kan gå omkring i solen utan att bli helt dösvettig på en gång. Den dära underbara svenska sommaren vill jag ha...

Men jag måste ju säga att jag inte alls saknar de sömlösa sommarnätterna när man fick blöta en handduk i kallt vatten för att kunna klassa sig som avsvalkad i några sekunder. När man vaknar stup i kvarten och måste hoppa in i ducshen för att man håller på att flyta bort. När man bara inte kan sova för att man har sovrummet halvt uppe i en dåligt insulerad vind som släpper in flera plusgrader som om man inte fick nog av dem ändå. Tacka vet jag Aircondition hemma! Vi svenskar är möjligtvis bortskämda när det gäller mycket, men inte när det handlar om sval sovmiljö mitt i högsommaren - då har vi det lika jobbigt som campingbefolkningen som sussar i tält!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar