torsdag 20 augusti 2009

Månadens fråga

Jag har ca 40 besökare i veckan. Kan tänka mig att det oftast är samma 40 personer som snällt tittar förbi och läser mina inlägg.

Men det går inte ihop för mig att bara 6 har svarat på min månadsfråga till vänster. Där jag har svarat en gång för mig och en gång för Paul (innan han började på min diet) - det blir ju bara 4 stycken som har röstat då ju!!!

Jag måste vara en otroligt tragisk människa som inte ens kan få mina 40 läsare att sätta markeraren i en av rutorna och sen trycka rösta. Tror ni att jag kommer att komma efter er om ni svarar "fel"... eller tycker ni att frågan är orelevant och att min kolhydrats teori är en fluga?

Jag kan inte riktigt klura ut vad det är men mina LCHF förmaningar kommer inte att sluta, nää risken är att dom kommer att stiga - detta är ingen fluga - detta är sanningar. Men kan det vara så att vi svenskar är envisa som en skock åsnor? Att det vi har lärt oss när vi var små absolut inte kan ändras? Att det våra mammor har tjatat in i skallen på oss är lag? Att vi inte vågar erkänna, ens för oss själva, att vi råkade falla för låg-fett dieten?

Det är ungefär som att människorna inte trodde på att jorden var rund, den var ju platt - det har vi ju vetat sen vi föddes... tji fick dom, tänk att det ju faktiskt kan vara så att saker vi visste/trodde var sant på 70- 80- 90- talen idag är osanningar...

Det är OK! Alltså jag har gått igenom allt det där. Jag har till och med varit ViktVäktare, Kaloriräknare och låg fett ätare... Jag var den som köpte grova bröd för jag trodde att det var nyttigare, jag var den som käkade massor med frukt för det var naturens godis. Jag har gjort allt det där, ni har absolut inget att skämmas för. Jag vet av erfarenhet att det inte fungerar, jag vet att LCHF metoden fungerar. Ni som såg min förändring innan mitt bröllop kan också intyga. Jag gick ner 10 kilo på en månad och var inte hungrig en sekund!

2 kommentarer:

  1. jag har iaf röstat :-)
    kram jenny

    SvaraRadera
  2. jag vet också att det funkar! inför mitt bröllop gick jag ner 8 kilo på ca 7 veckor bara genom att lyssna på dig och ta åt mig av dina råd!!! puss puss puss

    SvaraRadera