måndag 17 augusti 2009

En resa till Ohio

I helgen var jag och Paul i Ohio och hälsade på Jake och Jamie som vi inte har sett sen vårat bröllop förra sommaren. Vi tog båda ledigt på fredagen så bilfärden började på torsdagkvällen runt sju och vi var framme långt efter midnatt. Tråkigare bilfärd måste man nog leta efter... det enda man såg var betong och lite träd. Ja, fram tills dess att man inte såg något alls.

Vi sov gott på luftmadrass med deras hemskt överviktiga hund som värmegenerator, han vägrade gå därifrån, även om han i vanliga fall sover hos matte och husse. Vi fick uppleva riktig country känsla - det blev frukost med socker, socker och socker... jag mådde nästan illa. "Hembakat" stoltserade Jamie med, men det sket ju jag i... det var ju hemskt ohälsosamt iallafall! Det var som massor med kanelbullar i en stor sockerkaksform med någon form av sirap på... aaahhh!

Vi spelade golf på fredagen, som tur var hade vi lyckats träffa in årets varmaste helg... 35 grader i skuggan med en luftfuktighet på 70% - det var som att bada i luften. Jag var svettig överallt! Själva golfrundan var ok, jag fällde några svordommar lite då och då och plockade upp bollen och vägrade spela klart några banor - men så är det väl i början antar jag.

Hela helgen var trevlig och kort som vanligt. Dessutom hade vi ju en underbar 8+ timmars bilresa hem också. Glömde kameran hemma, så inga bilder tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar