måndag 10 augusti 2009

Vecka nummer 1 i Sverige

Tänkte att det kanske är dax att visa upp lite bilder av en helt underbar semester i Sverige.

Datumet är 26 juni och jag befinner mig på Philadelphias flygplats, en flygplats jag tycker mindre bra om. Jag checkar in mina väskor där en såklart är för tung men slipper avgiften. Desvärre får jag inte någon sittplats. Vad sjutton! På mitt boarding card står det sittplats *** och de säger till mig att prata med personalen vid gaten. Jaha, kissnödig men orolig att missa min plats står jag där med en torr macka och en cola i över två timmar. Jag menar, tänk om de ropar upp mitt namn och jag inte är här... katastrof! I högtalarna börjar de ropa ut förfrågningar om det är någon som kan hoppa på ett annat plan för det planet jag ska åka på, som jag bokade sittplats på, är såklart överbokat.

Vi är fem personer kvar ute vid gaten när alla andra har satt sig på planet. Den ena efter den andra får sitt namn uppläst och ett nummer i handen, inte jag. Flygplatsvärdarna springer fram och tillbaka till planet för att kolla om det verkligen finns en plats kvar... och visst det fanns det, men tyvärr bara i Business Class! Jag blir bjuden på champagne som välkomstdrink, får en meny där jag väljer vad jag vill äta till middag... sen sov jag som en bebis hela vägen i den otroligt bekväma fåtöljen som fälldes ner till liggställning!

Hemma lite senare än planerat pga lite åska runt oss innan vi lyfte från Phila men oförskämt pigg! Mamma och Kent kommer och möter mig på flygplatsen och färden mot Örebro känns väldigt lång. På färden stöter vi dock på denna bil, med dessa flaggor - snacka om förvirrande!

Var vi i Sverige nu eller?!?!? !
Vi stannar förbi hos mormor och morfar
Dessa blommor är ju bara helt underbara!

Mamma tar ett halvdopp i nyinköpta bubbelbadet.
Jag njuter av värmen utan luftfuktighet!


Syrran visar upp nya solbrillorna, eller hur det nu var.
Det blev hem och duscha senare för det var utgång på schemat


Anna och jag på strömpis - kände mig urgammal!




Stötte på ett gammalt gäng som jag säkert inte har sett sen studenten.
Här vankades det svennsexa för Anders, som numera är gift.
Kvällen blev sen och syrran var så snäll och hämtade upp mig runt 3an på morgonen.

Bad i Ånnaboda
Syrran och jag tog en tur till Ånnaboda, precis som alla andra i Örebro kändes det som.

Chokladen smälte och axlarna blev brända, men vad fasen... det är ju sommar!

Kubb


Kommer ihåg att detta kortet blev bättre på syrrans kamera...


Brorsan och Linnea var kvällens flummigaste!


Sen var det dax att inta huset i Lindhult med skön pool innan Paul dök upp













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar