onsdag 19 augusti 2009

Rapport om rapporten

När jag åkte till Sverige i juni så drog jag med mig en tidning för jag fastnande för en av rubrikerna: 4 weeks to a healthy heart.

Jag var nyfiken att läsa vad den amerikanska befolkningen läser, vilka sanningar de lever i och vilka lögner de tar som sanningar.

Jag läste klart artikeln ganska snabbt, men det tog lite längre att formulera mig i ett Dear Editor brev... Resultatet av mitt brev kan du läsa här (på engelska) som nu äntligen är klart!

Jag är på krigsstigen gott folk, jag vill ta död på myten om den fettsnåla dieten - om att den skulle vara hälsosam. Jag vill ha er alla samlade i ett och samma rum för en djupgenomgång av vad som faktiskt är hälsa och välmående, jag vill ge er recept på hälsosam mat som också kommer att resultera i viktminskning, vara energiupphöjande och kommer att lägga till några fler år att kryssa av i födelsedagskalendern - fattar ni det!!!! ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar