måndag 21 september 2009

50 Dollar


Måndag igen - helgen har gått lika snabbt som alltid... Hade en bra helg med golf ena dagen och shopping den andra. Har dock upptäckt ett fel i min shoppingsteknik...

Så fort något kostar över $50 så är det för dyrt (förutom när vi snackar jeans och vinterpjux) men när saker och ting kostar under $50 så är det helt plötsligt superbilligt; vilket slutar med att man handlar flera saker under $50 och totalsumman blir sådär så man inte riktigt fattar vart alla pengarna tog vägen.


Igår var det träningskläder och The Body Shop som fick flest bidrag... Men jag kan ju iallafall säga att allt jag handlade igår kommer att användas! Läste någonstans att när man är ute och shoppar så ska man fråga sig själv: kommer jag att använda detta denna veckan? Tror man att man kommer det så är det ok att köpa det, men tror man att man inte kommer det så är det inte ok att köpa den. Detta för att minska alla onödiga impulsköp som vi ju är så duktiga med, vi: den kvinnliga befolkningen.


Det enda som jag kanske inte kommer att använda denna vecka är möjligtvis ögonskuggorna jag köpte på The Body Shop. Men jag var "tvungen" att komma upp i $35 för att få en stor Body Butter gratis! Dom kostar ju $22 så nu behöver jag ju inte köpa en sån på ett tag... Visste det finns förklaringar till allt... men det är ju så kul att få saker gratis, och det är kul att shoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar