söndag 20 september 2009

Bara lite rosa

Det har blivit en hög med allergitabletter nu i helgen. Utslagen har inte riktigt lagt sig än...

Igår var det golf på schemat (har faktiskt blivit riktigt duktig om man jämför med i början på sommaren) men utslagen ville vara med där också. Vi åkte till golfbanan för att värma upp någon timma innan våran utsatta tid för kick-off, eller tee-off kanske det är. När jag stod där och puttade så kände jag hur jäkla varm jag blev i ansiketet.. smög in på toa och fick till min förskräckelse se hela ansiktet och halsen full i prickar... De höll i sig i några timmar medan jag gömde ansiktet under keps och solglasögon.

Idag är ansiktet bara lite rosa, men jag tror nästan att det är från solen. Men det får bli lite allergipiller idag ändå. Vill inte tillbaka till Prick-tillståndet, det räcker nu så att säga.

Söndagen tänker jag tillbringa i soffan, på shoppingtur, och förmodligen borde jag stanna förbi mataffären också... Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar