tisdag 8 september 2009

Full Rulle

I helgen har vi varit med om mycket... På fredagen efter jobbet stack jag fram och tillbaka till IKEA en snabbis för att köpa lite förvarningslådor - hade blivit urless på allt som bara ligger! Dessutom var det storstädning på schemat för löradgen så jag tänkte preppa lite. Kläder, väskor och annat som jag absolut inte kan kasta hamnade i nya IKEA Kajsa lådor och så lyckades jag få ihop en stor påse kläder som ska bort.

Lördagen, storstädningsdagen, började med att jag var på ett riktigt ruttet humör. Ville inte göra något.

Men efter frukosten blev det bättre, efter shoppingturen blev det ännu bättre och efter golfrundan skit bra! Dessutom skadade det ju inte att vi kom hem till en skinande ren lägenhet efter en full dag ute på vift. Helt fantastiskt vad en person kan få gjort på sex timmar i en lägenhet som våran. Henne tar vi tillbaka igen när det behövs. Älskar städdagar som denna - dom är verkligen att rekommendara gott folk!

Söndagen var det dax att gå på fest; Wedding Shower, som de så fint har härborta för folk som ska gifta sig. Jag var återigen på ett förträffligt morgonhumör men jag hade en fantastisk ursäkt. Vaknade mitt i natten med en hejdundrandes huvudvärk - en såndär när man tror att man ska spy för att det gör så jäkla ont. Lyckades somna om efter lite tabletter, men den var tillbaka på morgonen och stannade hos mig hela dagen. Jag tror att det var alla rengörningsprodukter som städerksan hade använt som var boven i dramat. Badrummet luktar än idag klorin och blekmedel... Har inhandlat lite doftljus sen dess.

På måndagen var det dax för mig att riktigt sätta mig ner och börja slutplanera inför dagens första danslektioner. Hade tänkt att Paul skulle åka och spela golf så att jag hade stället för mig själv. Hade köpt ett bord och ett par rikitgt bra hörlurar till mitt mixande. Tyvärr hade hörlurarna sladd, hade velat ha trådlös, men det fanns tydligen inte här. Så mitt dansande var begränsat till 1,3 meter från datorn...

Paul åkte och spelade golf - enda kruxet var ju att jag följde med honom... vi var inte hemma förrän sent på eftermiddagen och i säng kom jag inte förrän efter midnatt. Men NU har jag iallafall material till kvällens kurser, torsdagens kurser får jag sätta mig med under onsdagskvällen. Måste ju säga att jag känner mig mäktigt ringrostig på det här med att komma på steg...

Idag är presidenten från företaget på besök så jag fick snällt komma in vid sju-tiden efter en alldeles för kort nattsömn. Sen som om det inte vore nog så har jag ju danspremiär idag... Jisses, är faktiskt nervös, även om jag inte direkt klassar mig som nykomling i branschen... Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar