torsdag 3 september 2009

Varning För LCHF

Detta inlägget är skrivet av Calle Robertsson och jag måste varna för ironi, men jag var bara tvungen att lägga upp detta efter allt tjafs om Dr Dahlqvist och LCHF metoden.

2009-09-01

Varning för LCHF
Jag har nu ätit enligt LCHF-metoden (jägarkost) i ett och ett halvt år och måste komma med ett varningens ord: LCHF och träning är en jättedum kombination!!!Det är säkert helt livsfarligt att inte äta kolhydrater, speciellt de essensiella kolhydraterna som finns i... kanske pasta, potatis, ris, soja, majs, morötter och andra förmodliga nyttigheter.


Av kött blir du köttigt och av fett blir du fettig, så håll dig till kolhydraterna så blir du söt.

LCHF har bland annat drabbat mig på följande sätt:
- Har helt sluta fisa. Nu kan jag aldrig skojja till det med en lite fjärt.
- Har tappat bort 12 kg fett som jag hade under huden. Hur mycket fett jag än äter så får jag inte tillbaka det.
- Har ökat löpträningen till mer än det dubbla, jag får helt enkelt börja jobba halvtid.
- Efter att ha sprungit i fyra timmar ökade jag farten och sprang i två timmar till. Sprang bort hela kvällen. [
6-timmars]
- Orkar bara hålla mig i rörelse i 24 timmar och hann bara 12.8 mil. [
GAX 100]
- Kan bara springa i fem timmar utan att äta. [
Kurirleden]
- Piggheten gör att jag inte sover lika mycket som innan, å det är ju så skönt att sova.
- Återhämtning efter långa löppass går snabbare så kan i bästa fall bara få en vilodag innan jag måste springa igen.
- Jag får äta sånt jag gillar mest - bacon, köttfärs, ägg, grädde, smör, stek, you name it - får ångest av att välja bland godsakerna.
- Känner inte igen mig själv - vad var det för slimmad och muskulös man i spegeln på gymmet?

Självklart ska spannmål vara vår huvudsakliga näringskälla--- för vi har väl näbb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar