onsdag 2 september 2009

Lite mera mat

Här kommer några tummen-upp maträtter från Paul som jag gjort nu i veckan

Ostsås med bacon och kyckling
Köpte en stark ost med chili och peppar... ville få lite smak på såsen. Lite visste jag att det skulle bli den starkaste ost jag smakat. Paul tyckte det var toppen! Iallafall, jag bitade upp osten i mindre bitar och lade ner den i en kastrull med grädde. Rörde tills allt var smällt. Under tiden stekte jag på bacon som jag hade klippt i mindre bitar. När de var sådär krispigt goda förde jag äver dem i ostsåsen. Sen hade jag köpt en färdig grillad kyckling som blev helt ljuvligt god med lite stark ostsås.

Lax och Räkor
För er fisk och skaldjursälskare - detta är enkelt.
Jag stekte laxfiléer på skinnskidan och vände över på andra sidan en stund så att köttet fick en yta, man kan krydda med valfria kryddor. När de hade fått en yta lade jag över dem i en ungsform. Hällde i vispgrädde och klippte upp gräslök i skyn som fisken hade stekts i... När såsen blev varm hällde jag på det på fisken och ställde in allt i ugnen. Medan fisken blev klar i ugnen använde jag min enda stekpanna till att göra klart räkorna. De skalades, och lades i stekpannan (råa) tillsammans med vitlök, smör och en skvätt sweet and sour sås. Smarrigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar