måndag 28 september 2009

Smör i guldpaket

Hittade ett hederligt smörpaket i helgen. Smör som är inlindat i guldpapper! Jag höll det i handen... och tänkte på Pitepalt! Måste nog göra det någon gång snarast tror jag. Ja jag kunde inte ens stoppa tillbaka det i hyllan utan smöret slank ner i vagnen och ligger nu hemma i kylskåpet och bara väntar...

Palt och hederlig europa smör!! Ja, svenskt hade ju varit ännu bättre men nu kom smöret från Irland och de borde ju ha hälsosamma gräsbetande kor där också!

På tal om smör så läste jag att vår egna Elisabeth Höglund nu har gått ut i Expressen och sagt att hon inte äter margarin längre - att hon som sent som för ca två veckor sedan fick reda på att margarin inte är smör! Hon är väldigt öppen och säger på allvar att hon inte visste om hur margarin produceras. Hon säger att nu äter hon bara Bregott!

Härligt Elisabeth säger jag - man kanske ska gå över bron innan man säger hej - något du kan tänka på till nästa gång.

För inte alls så längesen så skrev hon en krönika om Dr. Dahlqvist och tyckte att det verkade rappakalja... idag har hon alltså ändrat sig - iallafall om smöret! Det tycker jag är bra! Rätt ska vara rätt oavsett hur mycket vi tycker om de som säger det... är skönt att vi får lite ordning på vad som sägs och skrivs överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar