onsdag 9 september 2009

Underbara nummer

För fyra månader sen kom jag och en av mina kollegor in på att leva ett hälsosamt liv. Han berättade för mig att han kom från en riktig hjärt- och kärl familj så han hade precis börjat tänka i andra banor så att hans två unga döttrar inte skulle bli utan pappa.


Hans kolesterolvärde var skyhögt på 9.05 och vi satte oss ner för att göra upp en plan för honom. Det jag insisterade på att han skulle göra var att sluta äta kolhydrater (såklart) och jag sa också till honom att ta extra Omega fetter varje dag. Han gjorde allt detta samtidigt som han också började simma fem dagar i veckan och dricka massor med vatten varje dag. Idag, fyra månader senare, kom han fram till mig för att berätta att hans nuvarande kolesterolvärde är 3.88!!!!


Från 9.05 till 3.88 på FYRA månader! Det är nästan för bra för att vara sant! Dessutom hade han tappat 8 kilo som bonus på de rätta ställena, som han uttryckte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar