onsdag 9 september 2009

Back to Dancing


Jo, det är ju alltid denna dagen man fasar för efter en nystart på dansgolvet... Jäklar alltså vad ont jag har - överallt! Det jobbigaste är väl att jag känner att det värsta inte ens har hoppat på mig än; magens sidmuskler har nog mer att komma med, likaså låren och ryggen. Det visar sig väl.
De första danslektionerna i staterna gick bra men nog slängde jag ur mig svenska uttryck både till höger och vänster. Under stretchen började jag fundera på om jag egentligen kan säga hang over när vi stretchar benens baksidan?!! One more time blev ofta en gång till; men det svåraste var faktiskt 5-6-7-8! Det kändes så fel!
Dansarna jag hade gick från ena änden av poängtabellen till den andra: jätteduktiga, katastrofalt dåliga, dansintresserade, inte alls inne på det här med dans, i sin egen värld, totalt fokuserade.... allt i en härlig förvirrande blandning. Fasar att det kan bli ännu värre imorgon då jag har två grupper med den härliga åldersindelningen 7-12, hur man nu kan sätta ihop alla dessa åldrar till en jämn grupp det har jag ju ännu inte förstått... Rapport om det kommer. Men i stort sett så var det fantastiskt underbart att få återgå till vem jag är - Helena; dansläraren!!!

2 kommentarer:

  1. va härligt att läsa, vännen!!! älskar ju verkligen träningsvärk, speciellt den som kommer när dagen efter kursstart.... själv är ja inne i en sjukdomsperiod just nu, när man jobbar fast man inte borde o det tar typ 2 månader att bli frisk... hoppas resten av lektionerna går superbra! saknar dig!!! puss puss puss

    SvaraRadera
  2. Är så glad för din skull!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera