tisdag 29 september 2009

Nu jävlar!

Vi har hälsomöte en gång i veckan och för det mesta handlar det bara om små händelser som jag egentligen inte lägger så stor uppmärksamhet på men igår fick de se min rätta sida. Det vankas hälsodag här om ca en månad och folk började diskutera om vad vi ska göra.

Ett förslag som kom upp som de egntligen redan håller på att jobba för är att erbjuda alla här på jobbet influensasprutan, ja inte svininfluensan utan den vanliga... Jag satte nästan tungan i halsen när jag fick höra det. Ställde mig upp gjorde jag till och med av min förtvivlan när jag bestämmt sa att det borde vi inte alls göra med tanke på alla onödiga bieffekter av sprutan. Jag började rabbla upp en del och självklart hade ingen hört talas om varken aluminium eller kvicksilver... De ville rädda upp situationen och sa att alla som vill ta sprutan måste ju skriva på ett papper att de inte tänker stämma företaget om de blir sjuka....

Ja, men vad fasen det var ju inte det jag menade. Hur kan vi på en hälsodag göra något som kan vara farligt för hälsan menade jag. Vi gick några ronder innan det beslutades att sprutan ska erbjudas men jag ska få skriva ihop en sida från den andra sidan. Jag anser ju att prata med en läkare eller sjuksyster (självkart inte alla) om sprutan är som att prata med en säljare på siba om man ska köpa den där TVn eller inte - vad fasen tror man att de ska svara - seriöst! "nja, alltså behöver du inte en ny TV så tycker jag inte att du ska köpa den"... eller??!

Jag tycker att alla har rätt att få veta båda sidorna av sprutan och sen ta ett beslut. De kommer att få säljpitchen från systrarna som kommer vara här, och de kommer få den verkliga sidan av mig. Jag har även beslutat att inte gå ut med att jag är totalt emot sprutan för jag vill inte vara säljaren på den andra sidan. Jag ska även få hålla ett föredrag om vitamier och vad vi kan göra hemma utan injektioner, om man väljer den vägen.

Även om jag inte fick mina argument helt igenom så är det ju bra att de iallafall är så öppensinnade att de tillåter mig att göra det jag vill göra. Jag tror inte att ni förstår riktigt, men jag brinner faktiskt för det här - ibland kanske jag är tokig, men det finns få saker som jag tror så starkt på som vikten av vitaminer, mineraler och rätt kost i samband med färre mediciner. Självkart älskar jag er alla lika mycket även om ni inte tycker som jag, men jag kommer inte att sluta tjata.

Har till och med fått min kära make att äta ekologiskt!

Har hittat en super sida för er som är intresserade av fakta om olika vaccin, den är tyvärr på engelska och återspeglar USA, men jag tror inte att det skiljer sig så mycket från Sverige iallafall inte när det gäller ingredienser och standard vaccinering på barn då detta mest styrs av internationella läkemedelsföretag. Titta in vet ja' :
http://www.nvic.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar