måndag 19 januari 2009

Använding av halkkörningen!

Japp!! Idag på väg hem från jobbet fick jag rota fram mina kunskaper från halkkörningen. Jisses vad halt det var - utan vinterdäck dessutom, dom är tydligen olagliga här i staterna.

Jag skulle ta en avfart men det tyckte inte bilen att jag skulle.. så jag fick allt ta en liten annan tur hem från jobbet och det på små bakvägar som absolut inte hade blivit saltade. Tacka vet jag ABS bromsar!! Vinterdäck hade ju också varit skönt, men icke.

Men nu är jag hemma och ingen kom till skada... hade jag däremot försökt att svänga så hade det nog inte slutat så bra.

Nu är jag hungrig - det blir nog lite sallad idag till middag.

3 kommentarer:

  1. Ojoj. Vilken tur du kom hem välbehållen! Puh! Borde tillåta med vinterdäck hos er också? Ni som har snö där?

    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej råd vid ishalka sänkfarten före avfarter håll längre avstånd och använd motorbroms då tror jag det går vägen /Morfar

    SvaraRadera
  3. Haha... tack för tipset. Jo tack jag vet att farten hade mer att göra med den icke genomförbara svängen än något annat. Men jag var ändå smart att inte försöka svänga när jag insåg att det var lite sent.

    SvaraRadera