onsdag 21 januari 2009

Onsdag... bara två dagar kvar att jobba...

Idag blev det ännu en lång dag på jobbet.
Redan när jag kliver in på kontoret är allt i full rulle... presentationer ska göras, budgetar kontrolleras och planer för första tre månader ska finslipas. Imorgon är det nämligen storbesök... Gamesas president kommer...

Det blev ännu en Eating Right lunch idag... men utan muffins. Det fick bli spagetti och köttfärsås. Till min besvikelse innehöll även denna lunch champinjoner - men det var ok denna gång. Jag petade snällt bort dom och slukade resten.

Efter timmar av stirrandet framför datorn med siffror farandes hit och dit kunde jag knappt räkna ut ett enkelt procenttal... vi stod där tre stycken och försökte komma på vad som var rätt, ingen av oss fick samma siffror... men jag löste det ganska fint ändå till slut.

Jag blev nästan en liten huvudfigur på kontoret idag... alla skulle veta hur Helena gör... "Hur räknar du ut det", "Hur mäter vi det här", "Kan du kolla så att det ser ok ut"... ja till och med chefen på kontoret bad mig gå igenom allas presentationer så att det blev rätt. Men som sagt det är ju i rampljuset som jag trivs så jag klagar absolut inte på det...

Men kl 19.00 såg golvet runt omkring mitt skrivbord mer ut som ett hav av tabeller, grafer och siffror... men det blev rätt till slut och jag mötte upp Paul för en snabb middag innan vi åkte hem.

Nu är klockan snart 21.00 och det är snart dax att hoppa i säng och titta på någon serie i stil med CSI, NCIS... eller nåt. Imorgon är det en annan dag - kommer nästan sakna allt som "måste göras innan imorgon".

God Natt

1 kommentar:

  1. Hej Du verkar vara firmans Controller som allt kretsar kring jag har själv upplevt det när man får ifrågasätta och påstå och visa det med diagram o tabeller. Lycka till / Morfar

    SvaraRadera