måndag 12 januari 2009

Tvättar håret...

Var hos frissan i onsdags, har nog inte nämnt det än men det blev väldigt bra. Fick dock lite småsug över att bli brunett igen... men vi får väl se. Än så länge är jag fortfarande blond.

Men iallafall när jag var där så läste jag i en av dom där alla tidningar som man bara läser hos frissan och ibland på nio timmars långa flygresor. Eller läser och läser, nu tog jag nog i lite väl mycket. Man tittar på bilderna - läser rubriken - och pusslar sen ihop en liten fin historia i huvudet... Det var många fina bilder på snygga kläder och skor... jag fastnade dock i ett reportage om ingen annan än Jessica Simpson. Där stod det att hon endast tvättar sitt hår två till tre gånger i månaden! Att hon varje dag dock sköljde ur det och satte i lite balsam är ju dock självklart... Så nu testar jag.

Tvättade mitt hår söndag kväll och idag blev det då helt enkelt en sköljning. Får se hur länge håret hänger med utan att jag ska orsaka obekvämligheter för mina medmänniskor... Men är det nu det som är hemligheten till Jessicas långa fina hår -så vad fasen!!! Att mitt aldrig kommer att bli tjockt har jag min kära mor att tacka men långt kanske jag kan få till en gång till.

Håll tummarna!

3 kommentarer:

  1. Min hår är tunn men tät i allfall ;-) Mamma

    SvaraRadera
  2. Känner en som sköljer håret sådär och bara schamponerar en gång i veckan. Hon har normalsnyggt hår tycker jag.. Men man kan ju alltid testa. Om inte annat kanske du vänjer av håret vid att bli fett fort och det är alltid bra de dagar man på ngt vis inte hinner eller kan duscha. haha
    Kram/ Sis

    SvaraRadera
  3. Jag håller på brunett!!! puss puss//Anna

    SvaraRadera